pátek 5. února 2021

Angelina Jolie je na obálce britského časopisu Vogue (March 2021)

 

 



Konečně po dlouhé době, v době karantén atp., tu máme nějakou pořádnou novinku. Angelina poskytla rozhovor britskému Vogue ze svého domova v Los Angeles. Exkluzivně také vznikly fotografie z jejího domova, které nafotil Craig McDean. Přičemž vznikly dvě varianty titulní strany magazínu. Rovněž vznikla videa, na jednom z nich Angelina ukazuje svůj obsah kabelky. Překlad článku si můžete přečíst po rozkliknutí celého článku. 

Omluvte prosím občas mé (...překladače) krkolomné slovní obraty, nejsem lingvistik, ale ekonom :-)

02~1456.jpg

01~1552.jpg


 

image

 Angelina Jolie je hrdinkou všech akcí doma, na mezinárodní scéně i na obrazovce. V březnovém čísle britského Vogue promluvil Edward Enninful s neúnavnou hvězdou v historickém sídle v Los Angeles, jednak o svém posledním režijním projektu, knize pro Amnesty International a pokračujícím boji za práva žen a dětí.

Když v Los Angeles první úterý v listopadu roku 2020 vyšlo slunce, přineslo to slib příznivého dne. V 7 hodin ráno byly v Kalifornii otevřeny volební místnosti pro americké volby, když britský tým Vogue parkoval v diskrétní zóně honosné nemovitosti v klidném části Los Feliz, která je zakončena atraktivní italskou vilou Revival postavenou v roce 1913 a ponořenou do hollywoodské historie. 

04~1237.jpg 


Angelina Jolie - herečka, filmařka, humanitární pracovnice - nás pozvala, abychom s ní strávili dva dny a pustila nás do svého světa. V domě, který sdílí se svými šesti dětmi - Maddoxem, Paxem, Zaharou, Shiloh a dvojčaty Vivienne a Knoxem, je neustále živo. Smích, klábosení, jídlo, králíci, psi, ještěrky, politická debata, ocenění, provizorní účesy a setkání Zoom jsou součástí každodenního života. (Děti skončily také na obrázcích.) Angelina, která nosí své šaty, dokud nejsou úplně opotřebované a miluje vintage styl, sdílela některé ze svých drahocenných kousků na fotografiích.

Byl to pozoruhodný den ... a noc ... a den. Jak hodiny ubíhaly, všichni jsme mezi kliknutími nutkavě kontrolovali naše telefony, sledovali jsme blížící se volební výsledky a cítili se stále vzrušeněji. O několik týdnů později jsme si s Angelinou (45) promluvili a její vřelý smích a promyšlené pauzy jsou v rozhovoru stejně fascinující jako na velkém plátně.

Následuje portrét ženy, matky a rebelky v srdci. S dvěma desetiletími zkušeností jako humanitární aktivistky za lidská práva, která schovává pod opaskem řadu nových uměleckých projektů, které budou připraveny, a s otevřenou myslí, je nadějná jak pro svou budoucnost, tak pro svět . Jako vždy je na Angelině nejpozoruhodnější to, že bez ohledu na to, co si pro ni život přichystá, její oheň zůstává nedotčen.

06~1043.jpg

Edward Enninful: Angelino, je mi potěšením s tebou dnes mluvit. Do Bílého domu se stěhuje nový prezident; v pandemii jsou přijímány některé pozitivní kroky, pokud jde o očkování; jsme na prahu nového období. Navzdory všemu cítíte trochu naděje?

Angelina Jolie:  No, vkládám spoustu nadějí do mladé budoucí generace. Možná je to proto, že žiji se šesti dětmi ve věku 12 až 19 let, takže vidím tu konkrétní skupinu - a určitě vidím, jak trpí pod velkým tlakem více než my v jejich věku. Jsou docela zahlceni spoustou informací, před nimiž jsme my byli chráněni. Ale vidím, jak Mad [Maddox] online mluví s někým v ruštině nebo mluví v Korejštině, nebo Shi [Shiloh] pozdravuje své přátele v Namibii, vidím, že pro mladé lidi existuje nový způsob, jak se spojit a poznat se navzájem globálně. Takto začnou řešit naše problémy.

Jaké jsou pro vás poslední měsíce? Vím, že jste doma v Los Angeles se svými dětmi.

Myslím, že stejně jako u většiny rodin došlo k těmto velkým věcem kvůli pandemii. Pro nás to začalo, když jsme právě opustili nemocnici se Zaharou [která byla operována na začátku loňského roku], a byli jsme tak šťastní, že se jí daří dobře, že jsme se dostali do jiné nálady. Ale víte, existují i ​​tyto další pozoruhodné okamžiky: Pax vstupuje do nového ročníku na škole, ale nedokáže si nástup užít se vším všudy. Jako tomu bylo dřív. Zahara konečně získala řidičský průkaz, ale jízdy s instruktorem kompletně oblečeným v masce byly náročné. Není to tak, jak si tyto okamžiky standardně představujete. Ale narozeniny pokračují a myslím, že pro mnoho lidí jsme se všichni cítili společně velmi lidsky. Na tom je něco krásného.

To určitě je. Máme velkou radost, že Vás můžeme vyfotografovat u Vás doma, což je bývalé panství Cecila B. DeMilla. To je úžasné...

Chtěla jsem, aby děti byly blízko svého otce, který bydlí jen pět minut odsud. Když jsem vstoupila, cítila jsem malý tlak. Jako bych se vplížila k místu, kde byli DeMille a Chaplin. Líbí se mi ta skutečnost, že zde není hrací místnost, ale spousta cest a míst k procházkám a přemýšlení. Cítím se velmi šťastný, že vilu právě teď vlastníme.

Můžete popsat typický den Vaší rodiny?

No, nikdy jsem nebyla moc dobré ranní ptáče. I když jsem chtěla mít hodně dětí a být matkou, vždy jsem si představovala, že jsem jako Jane Goodall, která někde cestuje uprostřed džungle. Neuměla jsem si to představit v tradičním a pravém smyslu. Mám pocit, že nemám všechny dovednosti tradiční matky, která zůstává doma. Dokážu to překonat, protože děti jsou velmi odolné a pomáhají mi, ale nejsem v tom dobrá.

Tomu nevěřím!

 No, miluji je. Mám pocit, že jsme spíše tým. Může to znít jako klišé, ale dokonce i  když spálíte vajíčka, tak na tom nakonec nezáleží. Ale když potkáte naše děti. Zjistítě, že jsou velmi schopné.

To je Váš odkaz. Musíte být hrdá.

Děkuji [smích].

05~1140.jpg


Jednou z věcí, které na vás respektuji, je způsob, jakým nikdy neztratíte pohled své vášně. Brzy vydáte knihu pro děti a mladé ve spolupráci Geraldine Van Bueren QC a Amnesty International - můžete nám o ní něco říct?

Nazývá se "Poznej svá práva (a domáhej se jich)" "Know Your Rights (And Claim Them)" (stejně tak jak má Angelina vytetováno na krku).Chceme pomoci mladým lidem zjistit, kdo nebo co jim brání v přístupu k jejich lidským právům a jak se je snažit překonat. Poselství pro mladé lidi je, že nikdo nemá právo jim ublížit nebo je umlčet.

Fantastický!

Mladí lidé jsou angažovaní a připraveni bojovat. Existuje však úroveň dezinformací, které jsme během dospívání nikdy nečelili. Chceme, aby jim kniha pomohla poskytnout nástroje, které potřebují k posílení jejich bojů (ať už s čímkoliv) velmi praktickým způsobem.

Důležitá to práce.

Možná je to jen mladý "punk" ve mně, ale mám ráda "ducha mládí". Věřím, že mladí dokážou jasněji vidět dobré a špatné. Vidím mnoho starších lidí, kteří se omlouvají za určité chování, a bývají to právě mladší osoby, kteřé nejrychleji řeknou: „Ale to je prostě špatné a my jsme proti tomu.“

Jste Zvláštní vyslankyně dobré vůle OSN. Myslím, že toto partnerství trvá už 20 let?

Letos ano.

Páni.

Začala jsem ve svých dvaceti letech, obula si boty a batoh a šla jsem se pokusit zjistit, co se sakra ve světě děje. Snažila jsem se sama dál vzdělávat. Vyrůstala jsem v mnoha ohledech na velmi prázdném místě, takže jsem musela jít dál, abych našla širší porozumění.

Změnilo Vás to?

Prošla jsem fází takového šoku a podráždění stávajících systémů, který toleruje miliony lidí vysídlených válkou, genocidou a pronásledováním. Jsem stále tak naštvaná na nespravedlnost, ale zatímco moje mladší já chtělo zničit systém, zjistila jsem, že musím bojovat, abych se pokusila to změnit, avšak zevnitř.

Jak se cítíte, když se ohlédnete zpět na svou práci v OSN?

Můj vztah s OSN je jako láska a nenávist. Mám ráda, když vidím praktická řešení a ochranu pro ty, kteří to nejvíce potřebují. Vidím lidi z celého světa, kteří proto riskují své životy. Nesnáším jen to, že vlády se málo zaměřují na skutečné řešení problémů, proč lidé utíkají. Nesnáším, když nemluvíme a nebráníme práva všech lidí stejně. A nenávidím, když cítím, že důraz není povzbuzován k nezávislosti lidí a zemí, ale zdá se, že mají prospěch naopak z jejich rozdělení.

Máte pocit, že diskuse kolem uprchílů se za poslední dvě desetiletí změnily?

Myslím, že se to zhoršilo. Mluvíme, jako by uprchlíci byli přítěží. Ale oni se museli přizpůsobit. Mají jinou výbavu dovedností, jiný výraz v očích. Tváří v tvář své vlastní lidskosti. Odolali útlaku. Musíme ctít jejich boje. Ctít lidi, kteří uprchli z války, aby chránili své děti.

Režírovala jste filmy a dokumenty a chystáte se vrátit za kameru s biografií válečného fotografa Dona McCullina(jak jsem tu už psala). Don je jedním z mých oblíbených fotožurnalistů - co vás přimělo přizpůsobit jeho autobiografii pro kina?

Jsem stále velmi nervózní. Už druhý den jsem přemýšlela o tom, že mu pošlu e-mail, abych mu položila několik otázek. Je neuvěřitelný! Příběh je o Donu, ale také o konfliktech, kterých byl svědkem, a životech lidí na nyní slavných fotografiích, kým byli, a často o temnější pravdě o těchto konfliktech.

Později v letošním roce Vás uvidíme v komiksovém výtvoru Marvelovských "Eternals" s Richardem Maddenem a Salmou Hayek. Slyšel jsem, že tam budete mít zlatou kombinézu?

Miluji toto obsazení a skutečnost, že jsme se všichni sešli. Přihlásila jsem se, abych podpořila vizi Chloé [Zhao] a Marvelův závazek rozšířit způsob, jakým nyní vidíme „superhrdiny“. Běhání ve zlaté kombinéze nebylo takové, jaké jsem si ho po čtyřicítce představovala. Ale myslím, že je to šílené.

 

07~940.jpg 

Máte pocit, že jste ve šťastné fázi svého života?

Nevím. Posledních pár let bylo velmi obtížných. Zaměřovala jsem se na uzdravení naší rodiny. Vracím se pomalu, jako tání ledu a jako se vrací krev do mého těla.

Je to cesta...

Ale já tam nejsem. Ještě jsem se tam nedostala. Ale doufám, že tam budu. Plánuji to. Líbí se mi být starší. Po čtyřicítce se cítím mnohem pohodlněji, než když jsem byla mladší. Možná proto, že ... já nevím ... možná proto, že moje máma nežila dlouho, takže v tom věku je něco, co mi připadá jako vítězství, místo smutku.

Absolutně.

To se mi líbí. Těším se na padesátku. Přestože jsme byli onehdá na trampolíně a děti mi řekly: „Ne, mami, nedělej to. Zraníš se. „Myslela jsem si:„ Bože, není to vtipné? “Bývaly doby, kdy jsem byla akční hvězdou a teď mi děti říkají, abych slezla z trampolíny, protože se zraním. :-)

Miluji to. Děti vám vždy řeknou, co si myslí.

I v mladém věku vědí, že to, na čem záleží, je cítit se v bezpečí, lásce a stabilitě. Nevidět své milované zraněné. Poznat svou vlastní mysli a pravdu a nežít ve lži.

Vyvinula jste tolik úsilí, abyste je vzdělávala jako "občany světa". Proč je tak důležité je takto vzdělávat?

Jsou z celého světa. Když vidím Madda v Kambodži, je to jeho domov. Je to kambodžský muž a zároveň je také americkým občanem a občanem světa. Ale není důležité jen to, aby tam jel, je důležité, aby tam šli i jeho bratři. Bylo nám velmi požehnáno, že máme rodinu různých kultur a ras. Všichni se učíme jeden od druhého.

Jakou radu byste dali rodičům ohledně toho, jak inspirovat děti ke společenskému a ekologickému uvědomění?

Vím, že se to může zdát divné, ale nedávejte jim povinnost něco konat. Pokud můžeme dětem pomoci pocítit, že nejde o povinnost, službu nebo charitu, ale o radost ze života propojeného s dalšími lidmi, které respektujete, pak je ten pocit velmi odlišný.

Bylo to nádherné vidět při focení jak jsou děti odlišně oblečené a jak je to baví. Zdá se, že všichni mají dost odlišné styly.

Nikomu jsem nemohla nic vnucovat, což je součástí zábavy. Všechny jsou velmi odlišní.

Jsou opravdu super, že?

Jsou [oba se smějí].

Jak jste vnímala rozdíl ve vašem mateřství, když děti vyrůstaly, řekněme, od začátku až do současnosti?

Má máma mi byla nejlepším přítelem.  Miluji mít miminka a chovat je, ale ráda sedím v noci a mluvím se svými dospívajícími dětmi. Mám ráda dospívání. Mám ráda starší věk. Ráda s nimi vyrážím ven.

Napadají děti někdy vaše názory?

Ach ano ... Považují mě za trochu směšného člověka. A všichni mě znají různými způsoby. Víte, všichni šli do toho okamžiku, kdy si uvědomili, že na mě není nic zvláštního. Jsem prostě starší. Nemám žádná tajemství. Mám jen dobré úmysly.

Ty jsi máma.

Jsem máma.

Vždy jste byla velmi chválena za váš módní vkus.

Investuji do kvalitních kousků a pak je nosím až do jejich smrti. :-)  Boty, oblíbený kabát, oblíbená taška, věci často neměním, víš?


Je v tom prvek udržitelnosti?

Všichni se snažíme zjistit, jaký je nejlepší způsob pro udržitelnost, ale domnívám se, že regulací bude stále více a myslím si, že to je to nejlepší, co se může stát. Protože i uvědomělý spotřebitel může být oklamán dobrou propagací, což ve skutečnosti není dobré, že?

Vskutku.

Užíváte si své vintage kousky, pokud je máte, a znovuobjevení některých historických obchodů se zdá být součástí cesty vpřed. A co se krásy týče, je Guerlain opravdu jedním z mých oblíbených. Zee [Zahara] a já sdílíme parfémy, jako i tělové mléko a sprchové šampony. Miluju, že ona a já si na sobě pamatujeme vůni. Zejména proto, že moje první vzpomínka na Guerlain byla vůně pudru mé matky.

Zmiňujete Guerlain. Mohla byste nám říct o svém projektu s nimi a s včelaři?

Cílem je pomoci vyškolit ženy v různých zemích, aby pracovaly jako včelařky. 

EDIT: Jak jsem psala dříve: Angelina Jolie & Boillot Laurent, generální ředitel společnosti Guerlain, představili novou kampaň Mon Guerlain Intense a oznámili společný projekt #SustainableDevelopment na ochranu včel v oblasti Samlot v Kambodži, na tiskové konferenci v hotelu de Crillon dne 09.07.2019. Kde mimo jiné byla promítnuta i nová reklama k vůni Guerlain, jejíž tváří je právě Angelina. Režie se ujal oskarový kameraman Emmanuel Lyubetsky (The Revenant).

To je fantastické. Řekněte mi tedy něco, co o vás lidé nevědí, co by je mohlo překvapit?

Ó můj bože. Vždy jsem slyšela lidi říkat tuto otázku, a říkám si: „Co bych tak řekla, kdyby se mě na to někdo někdy opět zeptal?" Ale na odpověď jsem nikdy nepřišla. Hmmm. Někdo by řekl, že překvapením je, že jsem expertem na zahraniční politiku. Jsem trochu nudnější, než si lidé myslí ... jsem trochu "geek" (tj.nemoderní nebo společensky nešikovný člověk).

A konečně, jako někdo, kdo nemá tendenci odpočívat, rád bych věděl, co děláte, abyste se pokusila zrelaxovat.

Kdyby mi někdo mohl říct, jak si odpočinout, ráda bych to věděla. Nikdy jsem se nedozvěděla jak, a rozhodla jsem se, s mým věkem, že je na čase!

Souhlasím [oba se smějí].

Půjdu dál, dostanu další ránu.

Miluji to.

Prostě to udělám.

 

image

image

Zdroj, originální překlad autora blogu!

Žádné komentáře:

Okomentovat